Yhdistys

Ilmastoisovanhemmat ry. – Klimatmor- och farföräldrar rf. tukee lapsia ja nuoria planeettamme elämän puolesta

Yhdistyksen tarkoituksena on toimia ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi ja luonnon monimuotoisuuden puolustamiseksi sekä eettisen, ekologisen ja tasa-arvoisen yhteiskunnan edistämiseksi. Haluamme näihin liittyvissä toimissa tukea lasten ja nuorten toimintaa ja edistää sukupolvien välistä oikeudenmukaisuutta.

Maapallo ei ole meillä perintönä vanhemmiltamme, vaan olemme saaneet sen lainaksi lapsiltamme. Pariisin ilmastosopimuksessa todetaan, että ilmastonmuutos on koko ihmiskunnan yhteinen huolenaihe, ja kaikkien maiden on ilmastonmuutosta käsittelevissä toimissaan kunnioitettava ja edistettävä sukupolvien välistä oikeudenmukaisuutta.

Seuraamme ilmastotoimien toteutumista sekä Suomessa että kansainvälisesti. Tiedotamme, käynnistämme yhteiskunnallista keskustelua, järjestämme mielenilmauksia ja teemme yhteistyötä samoihin tavoitteisiin pyrkivien yhteisöjen ja tahojen kanssa. Yhdistyksen jäseneksi tai muuten toimintaan mukaan ovat tervetulleita kaikki, jotka hyväksyvät yhdistyksen tavoitteet.